
رسالت و چشم انداز آلفاسفر:
هر شرکت و سازمانی باید قبل از شروع فعالیت، برای خود مشخص کند که چه اهداف و افق دیدی دارد و قرار است در چه مسیری حرکت کند. به همین منظور، برای مشخص شدن روند فعالیتهای آلفاسفر، در اینجا چشمانداز و رسالت این شرکت نوشته شده است.
آلفاسفر آیندهی خود را چنین تصور کرده است که برند اول گردشگری دانشمحور، مسئولانه و پایدار در کشور باشد و جایگاه شایستهای در جامعه جهانی برای ایران عزیزمان کسب کند. این مهم، از ترکیب فعالیتهای آموزشی و اجرایی گردشگری اتفاق میافتد.
علم، گردشگری را ابزار و راه رهایی از صُوَر مختلف فقر (اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی زیستمحیطی) میداند و آلفاسفر بر آن است از طریق پرداختن به امر آموزش افراد درون سازمان خود و دیگر افراد جامعه، در این مسیر گام بردارد و اثر خود را بر روی افزایش خرد و آگاهی اجتماعی (با استفاده از مفاهیم و منافع توسعه صنعت گردشگری)، اعمال کند.
آلفاسفر یک سازمان چند عملکردی است که فعالیت خود را بر روی اکوتوریسم و تمامی شکلهای آن متمرکز کرده، مانند: پرداختن به اصل آموزش، اجرای گشتها و اکوتورهای خاص منطبق با اصول گردشگری پایدار، ایجاد ظرفیتهای خدماتی محلی (با محوریت بومگردی) و توسعه علم گردشگری حرفهای با خصایص دنیای امروز.
قطعا بزرگترین و مهم ترین رسالت آلفاسفر ایجاد لبخند رضایت بعد از سفرهای هیجان انگیز برای مسافران عزیز است
آلفاسفر از طریق توجه دانشمحور به فرآیندهای درونی سازمان و وظایف و آرمانهای مورد تصورش، خود را در جایگاهی که در نظر دارد، میبیند و المانهای اصلی فرهنگ سازمانی خود را با توجه به اصول علمی مدیریت در گردشگری بر آموزش دائمی، پایش، ارزیابی عملکرد و پیشرفت پرسنل و مدیران خود قرار داده است. آلفاسفر برای رسیدن به خواستههایش در راستای اهداف و مسیر سازمان، از اصل مشارکت و کار گروهی استفاده می کند و در عین حال امکان آزمون و خطا را برای افراد سازمان خود (به شرط مطالعه قبل از اقدام و یا مکتوب کردن تجربهی حاصل بعد از آن) در نظر میگیرد.
از سوی دیگر آلفاسفر در طول مسیر تحقق اهداف سازمانیاش، به حیطههای پردرآمدی که جهان امروز آن را به عنوان پولشویی سبز (Green Washing) به معنای استفادهی خارج از ظرفیت طبیعت و کسب درآمد سرشار از آن معنی میکند، وارد نمیشود.
پس ما قرارمان این نیست که به هر قیمتی سفر کنیم و به خانهی خود و آیندگانمان «زمین»، خیانت کنیم.
همه اینها در حالی است که آلفاسفر به عنوان یک سازمان خدماتی، تمرکز بر روی رضایت مشتریان و کیفیت حداکثری خدمات را اولین توفیق خود میداند و افق نگاهش را تا جایی گسترانده که مشتری نهاییاش طبیعت، جوامع محلی و منافع نسلهای آینده است.
آلفاسفر در مسیر حصول تمامی این مسائل، خود را ملزم به صیانت، حفظ ارزشها، پایداری محیط زیست و رصد بازتابهای اخلاقی، فرهنگی، عملی و عملی رفتارهای سازمان خود (حتی آموزش این نوع تفکر)، میداند.
آلفاسفر در نهایت قائل به اصل مشارکت با جوامع محلی (به عنوان صاحبان اصلی اقلیمها) و حفظ منافع آنهاست. آموزش باعث ایجاد رفاه، غنای اجتماعی و مشارکت دادن افراد در حفاظت از منابع سرزمینیشان است که سرلوحه و اصلیترین فعالیت آلفاسفر است.
آلفاسفر سیستمی است که از ورود افراد علاقهمند تا تبدیل شدن آنها به افراد حرفهای صنعت گردشگری را در دل خود جای داده است.
حتماً مسیر تحقق بخشیدن به آرمانهای آلفاسفر پر فراز و نشیب است که آن را درخواهیم نوردید